ایده خوب نقطه طلایی شکل گیری یک کسب و کار است، همان راه حل خلاقانه برای یک موضوع خاص. مفهوم کلی کلمه اقتباس، برگرفته شده از یک داستان یا سناریو نوشته شده یا اتفاقی واقعی می باشد می باشد. ژانرهای مختلف هم قطعاً باهم همپوشانی دارند و قاعدتاً نمیتوان به هر بازی فقط یک ژانر را اختصاص داد و مرزی قائل شد. یک سال بعد، اصل بازی با اعطای اولین نمایندگی با نام هینت هانت در مجارستان افتتاح شد.
- در ایران مطابق مطالعات اخیر مزایای بسیاری برای بازیکنان آن در طی زمان داشته است.
- در این بازیها، ماموریت بازیکنندگان عموما پیدا کردن قاتل سریالی، کشف معمای قتل یا جنایت، جلوگیری از وقوع جنایات و …
- در کل حواستون باشه جریان بازی کاملا باید با سناریو منطبق باشه و همونجور که جریان بازی پیش میره؛ سناریوی داستان هم جلو بره.
- بعد از نوشتن سناریو، اونو برای دوستان و آشنایان بفرستین و از نظراتشون استفاده کنین.
این بازی تنها حدود یک تا چند ساعت کم طول میکشد اما تجربه بینظیر و همهجانبه اتاق، مردم را به واقعیت متفاوتی سوق میدهد. در انتخاب لوکیشن حواستون به طراحی فضای داخلی باشه و همه ملزومات و جزئدات مربوط به سناریو رو در نظر بگیرین و در نهایت سرویس بهداشتی و اتاق کنترل رو هم از قلم نندازین. درانتخاب لوکیشن انتخاب منطقه یا محله، نزدیک بودن به وسایل نقلیه عمومی، نزدیکی به رستوران ها، مغازه ها و سایر مراکز تجاری و تفریحی و حتی پارکینگ خیلی مهمه چون هر کدومشون به تنهایی می تونن یک دلیل اصلی برای کسادی کسب وکار شما باشن. سعی کنید شک و تردید خود را کنار بگذارید و به روی هر چیزی که در انتظار شماست دید بازی داشته باشید.
قدم اولی که باید بردارید این است که شما تعداد معقولی (حداقل 4 یا 5) اتاق فرار را بازی کرده تا با کلیات و اصول آن آشنا شده باشید. نکته مهم این است که کسی که بیش از 100 اتاق فرار بازی کرده باشد، لزوماً طراح خوبی نیست، بازی کردن تعداد زیادی اتاق فرار توسط فردی که قصد طراحی اتاق فرار را دارد مانند شمشیر دو لبه است. از جنبه مثبت، میتواند او را با انواع معماها و سناریوهای مختلف آشنا کند اما از طرف دیگر ممکن است ذهن فرد را محدود کرده و خلاقیت او را تا حد زیادی از بین ببرد و فرد، دیگر نتواند به معماهای جدید و سناریوهای تازه فکر کند که جنبه منفی ماجراست. امیدواریم که با کارخانه، قدم گذاشتن در مسیر پر چالش طراحی و ساخت اتاق فرار برای همگان آسان شود و بتوانند دانستههای خود را به بهترین شکل ممکن بکار بگیرند. هدف دیگر کارخانه، ارتقای سطح علمی افراد حرفهای، صاحبان و طراحان این حوزه است تا سرمایهگذاری برای رشد و توسعه این بخش از بازیهای فکری و معمایی افزون و نهایتاً باعث شکوفایی و تعالی آن در محیطی تعاملی تجربه اتاق فرار و دوستانه گردد.
ژانر معما
پس لازم است قبل از حاضر شدن در محل حتما از قوانین و مقررات مجموعه مورد نظر، اطلاع کافی داشته باشید. در مجموعه اسکیپ مستر به سلیقه های مختلف توجه شده و به همین دلیل مجموعه زیادی از بازی ها با ژانرهای مختلف پیاده سازی شده اند. هدف ما در این مجموعه فراهم کردن محیطی امن و ایمن برای کسب تجربه های تازه در بازی های گروهی بوده و به همین دلیل انواع ژانرهای ترسناک، دلهره آور، معمایی و جنایی و غیره را می توانید در آن ببینید.
حتی اگر اتاق چند نظر بد داشته باشد، این لزوماً به معنای بد بودن اتاق فرار نیست، پس تعداد افراد راضی نیز باید در نظر گرفته شود. جوری باشه که هم بازی مورد نظر شما باشه هم فاصله شما با اتاق فرار به قدری زیاد نباشه که خستگی راه یا ترافیک رسیدن به اتاق فرار تیم شما رو اذیت کنه. در مدت اخیر توجه زیاد و مثبتی چه از جانب بازیسازان و چه از جانب مخاطبین به این ژانر شده است.
اتاق فرار دلاک
معرفی انواع اتاق فرار و بررسی محبوب ژانرهای آن بلاگ تخفیفان | allescape