گاهی اوقات خرج کردن پول برای به دست آوردن پول منطقی است، اما این هزینه کردن باید مدیریت شود و با توجه به شرایط انجام گیرد. برای مثال گروه های کنسرت و موسیقی، برگزارکنندگان نمایشهای فرهنگی نظیر تئاتر و سیرک و برگزارکنندگان نمایشگاههای بینالمللی مشاغلی از این دست اقدام به تهیه تلویزیون شهری پرتابل می کنند. تنها راه موفقیت یک کسب و کار، به دست آوردن مشتریان و افزایش فروش از طریق آن خدمات، محصول یا اطلاعات است. دنیای امروز به سرعت پیشرفت می کند و راه های ارتباطی جدیدی در اختیار افراد قرار می دهد جمعیت شهرها روزانه در حال افزایش است و افراد بیشتری در حال تردد در محیط شهری هستند. زیرا علاوه بر ماندگاری بیشتر، تأثیرگذاری بیشتری همروی مخاطب دارند.
همچنین به علت استفاده از ICهای زیاد امکان طراحی این ماژول ها در Pitch پایین وجود ندارد. تلویزیون شهری یا تلویزیون تبلیغاتی یا تلیویزیون LED همه نام هایی هستند که برای این المان استفاده می شود در واقع این محصول را می توان به صورت ساده صفحه نمایشگرهای غول پیکری توصیف کرد که از تکنولوژی های ال ای دی نوری پیشرفته ای بهره می برند و امروزه در تمام دنیا به یکی از قدرتمند ترین ابزارهای تبلیغاتی مدرن تبدیل شده اند. توجه داشته باشید مهم ترین نکته برای دیده شدن در مراکز تجاری، موسیقی مهیج است که با صدا افراد را همراه سازیم. قیمت داشبورد در ای اس ای لایت کاملا رقابتی بوده و پایین ترین قیمت ممکن در بازار است.
اما نوع بیرون از سالن در فضاهای باز کاربرد دارد، این مدل محدودیتی برای استفاده در هیچ کجای شهر نداشته و آن را خطری از بابت نور خورشید، بارش باران و تغییرات آب و هوایی تهدید نمی کند. یکی از مسائل مهم راجب این نوع تلویزیون ها امنیت آن است. انواع تلویزیون شهری کدام است ؟ مطمئناً شما انواع مختلفی از نمایشگر شهری را در مکانهای مختلف از جمله پارکها، چهارراهها و مراسمها مشاهده کردهاید. آنها در کنار جاده ایستاده اند و پیامشان بر روی بوم نقاشی غول پیکر نقش بسته است. تلویزیون های Outdoor به طور کامل ضد آب هستند و تا حدودی ضد ضربه اند و همچنین به علت وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل در نور آفتاب به راحتی تصویر را نمایش می دهند . همچنین این ماژول ها گران قیمت تر نیز هستند. برنامه نرم افزاری نیز وظیفه ارسال، دریافت و مدیریت محتوای نمایشی را در تلویزیون های شهری به عهده دارد. در محیطی که با انواع پیامهای تبلیغاتی و با استفاده از هر رسانهای بمباران شده است، با تبلیغات در تلویزیون شهری باکیفیت بالا و متمایز، توجه را به خود جلب کرده و به بیزینس خود رونق ببخشید. به شمار میرود. با تکیه بر تکنولوژیهای جدید میتوان به جرات گفت که علاوه بر تلویزیون و رادیو، میتوان اطلاع رسانی و تبلیغات را در سطح وسیعتر و با تقسیمبندی برای فرهنگها، نیازها و دیدگاههای مختلف مخاطبان با راهکار دیجیتال ساینج طراحی کرد.دیجیتال ساینج پنجرهای است به سوی تبلیغات مدرن،پویا و مشتری پسند، اطلاع رسانی و به روزرسانی به هنگام مشتری مدار، آموزش درلحظه به همکاران و مشتریان و سرگرمی به همراه نمایش محتواهای مورد نظر شما.
تلویزیون شهری از نظر کاربرد به دو دسته Outdoor و Indoor تقسیم می شوند . مصرف برق تلویزیونهای شهری بیشتر از ویدئو والهای indoor است. که می توان به ورود انواع ماژول ها با توجه به قوانین موجود جهت صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرد. همه چیز می تواند به سادگی جابجایی بین تصاویر به صورت دوره ای باشد، به طوری که چندین تبلیغ کننده بتوانند با اشتراک گذاری یک بیلبورد، هزینه ها را کاهش دهند، یا با استفاده از انیمیشن و به روز رسانی های زمان واقعی، پیچیده تر شوند. روشها استفاده از پروژکتور به جای ویدئو وال یا چندین مانیتور معمولی و مجزا به جای ویدئو وال است.
عوامل بسیاری در تبلیغات مؤثر توسط تلویزیون شهری وجود دارند که میتوان به موارد زیر اشاره کرد. به همین دلیل میتوان با کمک آنها تبلیغات بسیار اثربخشی را در محیطهای نمایشگاهی یا فروشگاهی ایجاد نمود. وقتی مطمئن شدید که درک روشنی از مشتری ایدهآل خود، نکات دردناک و خواستههایش دارید، آنگاه میتوانید بفهمید که چگونه میتوانید کمک کنید. هنگامی که در مرکز سرویس دهی و درمانی بیمارستان نصب شوند، به کارکنان کمک میکنند تا دادههایی مانند تختهای موجود و زمان ترخیص و همچنین جابجایی بیماران در سراسر بیمارستان را پیگیری کنند. یکی از مواردی که در نصب تابلوهای روان بزرگ یا همان تلویزیون های شهری بسیار اهمیت دارد امنیت آن است که باید دسترسی به اپراتور کاملا کنترل شده و رمزگذاری شده باشد تا مورد سو استفاده قرار نگیرد و همچنین برنامه نویسی از راه دور برای دیگر کاربران نباید امکان پذیر باشد.
طراحی شده اند و عموماً در برابر نفوذ آب مقاوم نیستند. منبع تغذیه در رابطه با تلویزیون های شهری می تواند یک کامپیوتر، لپ تاب، دوربین، دی وی دی یا موارد مشابه باشد که تصاویر را روی نمایشگر به اجرا در می آورند. تبلیغات در فضای باز سومین ابزار تبلیغاتی است که تبلیغ کنندگان پس از رسانه های تصویری و چاپی بیشترین تبلیغات را توسط آن دارند. این تلویزیون شهری جهت اطلاعرسانی، پیامرسانی و تبلیغات در مکانهای عمومی و پارکها نصب میشوند. اگر قصد دارید این تلویزیونهای شهری را در مکانهای سربسته و خصوصی نصب کنید، نیاز به مجوز نیست اما اگر قصد نصب آنها را در مکانهای باز و اماکن عمومی مثل چهارراهها یا پارکها دارید، حتماً باید مجوزهای لازم را دریافت کنید. تلویزیون های شهری یا تلویزیون تبلیغات تصویری در یک دسته بندی کلی به دو نوع داخل سالنی و خارج سالنی تقسیم می شوند که تمامی تلویزیون های تبلیغاتی که در سطح شهر نصب شده اند از نوع خارج سالنی می باشند به همین دلیل حتما باید دارای فاکتورهایی باشند اول اینکه باید ضد آب باشند تا هم در برابر بارش باران و برف و هم در شتسشوی دوره ای تلویزیون دچار آسیب نشوند.
حتما در خیابان ها و معابر مختلف و در اتوبوس ها و مترو و سر در بسیاری از مغازه ها و فروشگاه ها، توجهتان به تابلوهای تبلیغاتی و تابلوهای اعلان رنگارنگ و زیبا جلب شده تابلو روان است. این تلویزیون ها ضد آب نیستند و به دلیل کیفیت پایین تر نمایش در فضاهای بسته مانند استادیوم های ورزشی، سالن های کنفرانس، سالن های آنفی تئاتر، سالن فرودگاه ها و سالن مترو استفاده می شوند. آنها مانند تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی زودگذر نیستند. برخی از افراد هزینه خرید و اجاره تلویزیونهای شهری را بالا میدانند، اما اگر هزینههای آن را با هزینه تبلیغات در تلویزیون و رادیو مقایسه کنید، مبلغ بسیار ناچیزی است. در خصوص این مدل از تلویزیون های شهری بایستی بگوییم که این تلویزیون ها ضد آب نیستند و از نظر هزینه هم مقرون و به صرفه تر میباشند که بسته به نیاز خود میتوانید هر یک از این دو را تهیه نمایید.
از ویژگیهای این نمایشگرهای غولپیکر این است که، علاوه بر تبلیغات اثرگذار، تاثیر زیادی روی زیباسازی شهر دارد. می بینیم همه به تلویزیون های شهری مجهز شده اند و از این روش برای تبلیغات محیطی و مطلع کردن مشتریان و مخاطبان خود از خبر های مجموعه یا محل کسب و کار خود استفاده می کنند . نمایشگر شهری که یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغاتی شرکت ها است ، به دو روش مورد استفاده قرار می گیرد. تلویزیون های شهری، نمایشگرهای هوشمند بزرگی هستند که از LED های کوچک تشکیل می شوند. همچنین اگر در یک تلویزیون میزان دات پیچ کم تر باشد، موجب نزدیکی مرکز پیکسل های ماژول شده که این امر سبب افزایش کیفیت و وضوح تصویر می شود.
تمامی این قطعاتی که در بالا توضیح داده شده در یک باکس ( کابینت ) ضد آب و مستحکم ( فلز، آلومنیوم و … ) قرار داده می شوند. لذا نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات کسب و کارها ایفا می کنند که در ادامه به آنها می پردازیم. یک نوع خاص از تلویزیونهای Indoor تلویزیونهای کِرو یا خمیده است که در نمایشگاه ها بسیار کاربرد دارد و علاوه بر داشتن جلوه گستره دید بیشتری دارد. در این شرایط تمام پیکسل هایی که فرمان روشن شدن را دریافت میکنند جهت نمایش تصویر دائما روشن بوده و طبیعتا نور بسیار بیشتری از خود ساطع می کنند.
این مدل از تلویزیون شهری که اصطلاحاً به تابلوهای ” فول کالر ” (LED OUTDOOR FULL COLOR DISPLAY ) معروف هستند با ترکیبی از ال-ای-دی های آبی , سبز و قرمز امکان نمایش بیش از ١۶/٨ میلیون رنگ را فراهم میکنند. استفاده از تلویزیون فول کالر هیچ محدودیتی ندارد و در اقصی نقاط کشور و حتی جهان استفاده می شود. محتوایی که این محصول قادر به نمایش آن در تلویزیون های شهری است شامل: متن، فیلم، عکس، ساعت، متن سه بعدی و انیمیشن است که با بالاترین کیفیت در این تلویزیون ها به نمایش در می اید. تلویزیون شهری از قرار گرفتن ماژولهای ال ای دی در کنار هم ساخته میشود و میتواند انواع فیلم و عکس تبلیغاتی را با بالاترین کیفیت نمایش دهد. پیکسل ها در فاصله ی خیلی نزدیک به هم قرار گرفته شده اند به طوری که از فاصله ی نسبتا دور، چشم قادر به دیدن فاصله ی بین پیکسل ها نیست، که همین عامل باعث ایجاد تصویری با کیفیت می شود. تلویزیون شهری شامل یک تصویر در ابعاد خیلی بزرگ است که متناسب با نمایشگر و فاصله نمایشگر از اولین ناظرها تعریف میشود.
در یک ماژول 16 سطری اسکن های 1/16، 2/16، 4/16 و 8/16 را می توان اجرا نمود که طبیعتا هرچه تعداد سطر روشن شده در واحد زمان بیشتر باشد تصویر دارای وضوح و کیفیت بیشتری می باشد. پردازندههای ماژولار و مبتنی بر سختافزار فراصنعت در مقایسه با پردازندههای داخلی نمایشگرها، برای سیستم کلی انعطافپذیری بیشتری دارد. نمایشگرهای تلویزیون شهری دارای 16 میلیون رنگ با تراکم و رزولوشن متفاوت در بازار تابلوهای تبلیغاتی موجود می باشند، که با توجه به بودجه و سلیقه مشتری انتخاب و نصب میشود. یکی از نکات مهم که در زمان نصب تلویزیون شهری باید به آن توجه کرد، انتخاب نوع فونداسیون برای نگهداری این نمایشگرهای غول پیکر است. اگر محیطی که قرار است تلویزیون شهری در آن به کاربرده شود، محیطی خاص باشد مثل یک برنامه ی تلویزیونی باید علاوه بر LED مشخصه های خاص دیگری برای اینکه با محدودیت های روشنایی یا صدای خاصی تطابق یابد، داشته باشد. ضمن اینکه در برخی از موارد صدای این نمایشگرها نیز باز هستند. تفاوت اصلی در تراکم پیکسلی کمتر تلویزیون شهری نسبت به ویدئو والهایی که برای محیط های Indoor استفاده میشوند، است. اغلب تلویزیون های شهری را با توجه به کارایی که دارند به دو گروه Indoor و Outdoor تقسیم میکنند.
در این نوع از تلویزیون شهری به نحوی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون شهری نقش مانیتور کامپیوتر را بازی می کند و برای نمایش فیلم و تصاویر، کامپیوتر باید به طور مداوم روشن بماند. این نوع ماژول فقط از یک رنگ ساخته می شود و تابلو ساخته شده با ماژول تک رنگ قابلیت نمایش اطلاعات فقط با یک رنگ را دارد. این نوع تبلیغات برای ایجاد آگاهی از برند و کسب و کار (یا محصول یا کمپین) شما بسیار مؤثر است. تبلیغات در تابلو روان و تلویزیون شهری برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص، ایجاد قرار گرفتن در معرض مکرر، جلب توجه افراد و موارد دیگر عالی است. نوع ویژه ای از نمایشگرهای تابلو ال ای دی می باشد که به صورت تلویزیون آفلاین، تلویزیون آنلاین و مانند تابلو روان قابلیت پخش عکس و فیلم در سایز بزرگ را دارد. اگر در پاساژها یا خیابانهای شهر به نمایشگر وال ال ای دی تلویزیون شهری دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد افراد بسیاری علاقهمند به تماشای محتوای در حال پخش از این سیستمها هستند. شما میتوانید با توجه به نیازتان، تلویزیون شهری را سفارش دهید و امکانات ویژهای را روی آن قرار دهید.