رضایی گفت: همچنین انتظار میرود عوامل موثر در حوزه خدمات سفر چه مستقیم و چه غیر مستقیم به ارائه عملکرد در این نمایشگاه ملزم شوند تا اصحاب رسانه و مردم میزان تاثیرگذاری خدمات آنها را در سفرهای نوروزی مورد ارزیابی قرار دهند.
حسین رضایی، فعال حوزه گردشگری در گفتوگو با ایسنا در خصوص شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری اظهار کرد: نمایشگاهها عموما به عنوان یک راهکار موثر در بازاریابی و مواجهه عرضهکنندگان، متقاضیان و مصرفکنندگان شناخته شده و نقش موثری برای ارائه خلاقیتها و نوآوریها ایفا میکنند.
این فعال حوزه گردشگری ادامه داد: توجه به هزینههای سفر به خصوص خدمات میانراهی، میزان آمادگی شهرها برای پذیرش مسافر، آمادگی پلیسراه و رفع خطر از نقاط پر حادثه، نظارت بر فروش بلیت و توزیع بلیت روزانه، تاکسیهای مسافربر و نحوه ارائه خدمات فرهنگی میتواند مسافرت زائرین، مسافرین و گردشگران داخلی و خارجی را اطمینانبخش کند.
وی اضافه کرد: همچنین اطلاعرسانی به موقع در فضای رسانهای و تبلیغی کشور علاوه بر ارائه دستاوردهای نوین، چشماندازی از خدمات شرکتهای موفق در حوزه گردشگری و تور گردانی، تور لیدرهای موفق، رسانههای حوزه گردشگری، حوزههای آموزشی در این صنعت، خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات در حوزه گردشگری، انجمنها، جمعیتها وسازمانهای مردم نهاد، شاخههای نوین گردشگری، بومگردی و مراکز اقامتی روستایی، شرکتهای چاپ و نشر نقشههای گردشگری، واحدهای گردشگری شهرداریها، بانکداری الکترونیکی، گردشگری بازار و صنایعدستی و همچنین گردشگری بینالمللی را از طریق ارائه خدمات توریستی آسان به همراه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: سال گذشته همزمان با پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری ابعاد مختلف گردشگری مذهبی بررسی و گفته شد که بهتر است ادارات کل حوزههای گردشگری مذهبی به همراه آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آستان مقدس شاهچراغ و سایر حوزههای امامزادگان برای اینکه فضای گردشگری مذهبی مورد واکاوی مخاطبین قرار گیرد به ارائه عملکرد و خدمات خود در این نمایشگاه بپردازند. امید است امسال نیز به این موضوع توجه شود.
انتهای پیام