دانایی نیا تصریح کرد: سبک زندگی ایرانی، اسلامی را باید زنده کنیم، زیرا هر منطقه، ارزشهای ناب و وجوه خاص خودش را دارد که با تعاملات محیط زیستی و روابط فرهنگی و اجتماعی احیا میشود.
احمد دانایی نیا، شامگاه (جمعه، ۲۹ مهرماه) در آیین پایانی جشنواره بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس کاشان، اظهار کرد: گردشگری روستایی که مورد تأکید همگان است باید مبتنی بر حفظ اصالتها باشد تا گردشگر بتواند تمام قابلیتها از جمله روابط اجتماعی و فرهنگی و معماری تاریخی مردم را درک کند.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1401073016437/%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%B1%DA%A9-%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، تأکید کرد: روستاداری توسط ساکنان محل و با حفاظت از داشتههای خود انجام میشود. در فرهنگ اسلامی، ما امت واحد هستیم پس باید در روستا با صحبت و همفکری درباره موضوعهای مختلف مانند ایجاد معبر، معماری، نحوه ساخت و ساز این نظام واحد را به معنای واقعی محقق کرد.
دانایینیا با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری ادارههای میراث فرهنگی و آموزش و پرورش کاشان گفت: دانشآموزان با انجام بازیهای بومی و محلی در زنگهای ورزش و تفریح و آموزش صنایع دستی و حرفههای بومی روستاها در مدرسه میتوانند فرهنگ و هویت روستا را بازنمایی، احیا و منتقل کنند.
به گزارش ایسنا، رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با تأکید بر فعال کردن صنایع دستی و حرفههای بومی در روستاهای این شهرستان، افزود: در حوزه میراثی برای گروه سنی کودک و نوجوان برنامههای حداقلی داریم تا با سرمایهگذاری در این حوزه افرادی تربیت کنیم که برای نسل آینده ثمربخش باشند.
اولین همایش بازنمایی هویت روستایی به مدت دو روز در روزهای ۲۸ و ۲۹ مهرماه در روستای پنداس کاشان برگزار شد.
وی افزود: طبیعت، فرهنگ، اجتماع مردم، پیوند ارتباطات را در روستا میتوان مشاهده کرد و بر این اساس نگاه روستاییان با جهان پیرامون خود عمیقتر از ساکنان شهرها است.
ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کاشان گفت: رسالت گردشگری زمانی انجام میشود که گردشگر با دریافت و درک ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی مقصد خود، محل را ترک کند.